10 trendů ve focení produktů na rok 2022!

20.01.2022

Článek o 10 trendech v produktovém focení byl minulý rok váš nejoblíbenější. Proto jsem letos znovu zapátrala a sepsala pro vás trendy na rok 2022.

Nebudeme si nic nalhávat – v lecčem se rok 2022 bude opičit po jeho předchůdci. Dál poletí třeba využití monochromatických barev, fotky v pohybu, fotky produktů v přírodě, tmavé barvy v pozadí a vertikální formát. Všechno zmíněné podrobněji rozebírám v minulém článku na tohle téma.

Letošní rok si pro nás ale nachystal i nějaké novinky a myslím si, že některé by vás mohly potěšit! Jestli neradi sedíte u upravování fotek, nebo s sebou nechcete všude tahat těžkou zrcadlovku a fůru objektivů, rok 2022 bude váš.

Stejně jako loni, i letos začneme s barvami.

1. Odstíny fialové

V prosinci jsem zase s očekáváním sledovala stránky Pantone, protože přicházel čas oznámení barvy roku. Pokud jste to letos nesledovali, určitě koukněte na Facebook Pantone, protože vizuály před odtajněním barvy roku stály zato!

Odstín šedé Ultimate Gray a zářivou žlutou se jménem Illuminating teď nahradí krásná fialová Very Peri. Proto je možné, že instagramové profily laděné do fialova budete vídat čím dál častěji. Já osobně tuhle barvu miluju a na vizuály s ní se moc těším!

Barva roku 2022. Zdroj: Pantone.com

2. Focení mobilem

Asi není tajemstvím, že zrcadlovky se pomalu stahují do pozadí. Pořád nabízí spoustu výhod, ale ve velkém je nahrazují tzv. bezzrcadlovky a taky chytré telefony. Ještě před pár lety bylo skoro nemyslitelné, abyste na mobil vyfotili fotku, která by byla alespoň srovnatelná s výstupem ze zrcadlovky. V dnešní době už to ale není žádné sci-fi.

Jestli si třeba obsah na Instagram fotíte sami, už není tolik potřeba investovat do drahé techniky. Stačí si prostě vybrat telefon s trochu lepším foťákem. Potom radím nastudovat si pár jednoduchých triků okolo focení samotného a úpravy fotek přímo v rozhraní telefonu a na stole máte solidní obsah pro své sociální sítě.

3. Minimum úprav

Už minulý rok se fotky produktů vracely k přirozenějšímu vzhledu a letos tomu nebude jinak. Na sociálních sítích se rozmáhá autenticita, která se promítne i do prezentace produktů.

Pro fotografy to znamená, že u některých zakázek nebudou muset trávit tolik času u úprav (věřte mi, že úpravy mi občas zaberou delší dobu, než samotné focení). Bude ale potřeba se víc zaměřit na focení samotné a věnovat mu dostatečné úsilí, aby výsledek stál zato i bez větších zásahů v Photoshopu.

Abyste fotky nemuseli tolik upravovat, bude potřeba se víc snažit na scéně.

4. Krásy přirozeného světla

S nastupujícím trendem přirozeného vzhledu fotek jde ruku v ruce i použití denního světla. Je to jednoduché: když produkt vyfotíme tak, že to vypadá, jakoby tohle konkrétní zátiší s tímhle konkrétním osvětlením mohlo být u vás doma, s produktem se ještě více ztotožníte.

A díky tomu pravděpodobně budete i více uvažovat o nákupu. Zákazníci koneckonců často nenakupují jen produkt, ale více méně životní styl.

Můžete použít klasické denní světlo, atmosféru zapadajícího slunce za oknem nebo podvečerní stíny. A pokud vám počasí zrovna nebude přát, mám pro vás dobrou zprávu: všechny tyhle styly se dají napodobit i díky studiovému osvětlení.

I s přirozeným světlem si vyhrajete.

5. Noční vzhled a neony

Neonová světla fotografové využívají už nějakou dobu a hlavně na Instagramu je to docela velký trend. Krom portrétního a třeba streetového focení se noční vzhled doplněný o neonovou záři bude letos více promítat i do focení produktů.

Popravdě se docela těším na to, až si něco takového vyzkouším. Protože výsledky vypadají skvěle!

Hodil by se k vašim produktům noční vzhled? Zdroj obrázku: Pinterest.com

6. Výrazné barvy

Po pastelových odstínech se do hry znovu dostávají výrazné, skoro až křiklavé barvy. Možná i vlivem toho, co se poslední dva roky děje kolem nás, si chceme do života přinést trochu radosti prostřednictvím křiklavé žluté nebo trávově zelené.

Focení s výraznými barvami může být docela jednoduché. Stačí si najít barevné pozadí, které ladí ke vzhledu vašeho produktu a začít aranžovat. Instalace může být jednoduchá a určitě tu využijete i monochromatický vzhled, o kterém jsem psala v minulém článku.

7. Fotky jako z jiného světa

Komu by se občas nechtělo uniknout do hezkého, snového světa, ve kterém je možné všechno? Tohle je další trend, který pravděpodobně souvisí se situací ve světě.

I u produktových fotek letos bude tendence tíhnout ke snové atmosféře nebo surrealismu. Dost tomu může pomoci světlo, použití rekvizit nebo třeba dýmovnice. Což mi připomíná, že na ateliéru máme stroj na mlhu, takže ho možná zase využiju.

Mějte produktovky jako z pohádky! Zdroj obrázku: Pinterest.com

8. Pohledy shora

Dobrá zpráva pro milovníky flatlay fotek! Pohledy shora teď celkově frčí díky stále častějšímu používání dronů. Když si to přeneseme do světa produktových fotek, vyjde nám z toho, že flatlay fotkám určitě ještě neodzvonilo a naopak opět zažijí boom.

Flatlay fotky z Instagramu určitě nezmizí.

9. Minimalismus

Jestli jste se báli, že letos budete muset investovat do spousty rekvizit k focení, tak to nebude až tak potřeba. Dalším z trendů je totiž minimalismus.

Na fotku toho tím pádem nebudete muset umisťovat tolik, o to více ale bude záležet na nasvícení a celkovém rozložení objektů okolo samotného produktu. Pokud se vám to podaří, přitáhnete k hlavnímu předmětu pozornost a navíc budou vaše fotky esteticky přitažlivé.

10. Geometrické tvary

S minimalismem se do popředí dostává taky geometrie. Stále častěji se na produktových fotkách objevují pečlivě vybrané tvary, které na nás určitým způsobem emotivně působí. Stačí předmět dobře umístit a z vašich fotek rázem může být hotové umění!

Tenhle trend často vídávám u značek vyrábějící kosmetiku nebo třeba keramiku. Pořízení rekvizit na focení nebude nijak nákladné a některé si můžete vyrobit i sami doma.

Podobné minimalistické zátiší s využitím geometrie si můžete postavit svépomocí. Zdroj obrázku: Pinterest.com

Popravdě jsem moc zvědavá, který trend na sítích letos převládne a už teď se těším, až budu připravovat článek o trendech na rok 2023. Při čekání ale určitě některé z trendů vyzkouším a začnu experimentovat. Výzvou pro mě bude do fotek víc začlenit minimalismus, protože obvykle mám spíš tendenci používat víc rekvizit.

Který nápad zkusíte na svůj Facebook nebo Instagram přivést vy? Doufám, že se vám článek líbil a těším se na fotky, které u vás letos uvidím!

Pokud jste dočetli až sem, napište mi do zprávy na Instagramu!